الرسالة للمحاماة و الاستشارات القانونية ـ العدالة رسالتنا و الحق غايتنا ـ بوابة مصر القانونية

الرسالة للمحاماة و الاستشارات القانونية ـ العدالة رسالتنا و الحق غايتنا ـ بوابة مصر القانونية

عزيزي العضو ... اهلا و مرحبا ... تأكد من مكان القسم الخاص بالاستشارة لسرعة و سهولة الرد عليكم في اقرب وقت ممكن ... مع تحياتنا ... و يسعدنا استقبل استشاراتكم القانونية

التسجيلالتسجيل  الرئيسيةالرئيسية    مكتبة الصورمكتبة الصور  استشارات قانونيةاستشارات قانونية  بحث متقدمبحث متقدم  دخولدخول  

شاطر | 

هل في مشكلة في حمل مسدس صوت في مصر ؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
احمد شاكر
المدير العام
المدير العام

شارك معنا : kh1261@yahoo.com
الجنس ذكر
الرصيد : 6341

مُساهمةموضوع: هل في مشكلة في حمل مسدس صوت في مصر ؟   الأحد يوليو 08, 2012 9:23 pm

السلام عليكم ورحمة الله
اسمح لي اخي الكريم اني اجاوب علي سؤالك
اولا: لا يوجد ادني مشكلةفي حمل مسدس صوت سواء في المنزل او السيارة لان حيازتة مش مجرمة والدليل انة ينباع بدون ترخيص
ثانيا : عند شرائك لمسدس الصوت توجة لاقرب قسم ليك وحرر مذكرة بحمل مسدس صوت ينكتب فيها موديل المسدس ومواصفاتة ودي بتحل محل الرخصة في المسدس الحي ومحدش يقدر يخدة منك لانة بينكتب في المذكرة انة صوت
ثالثا : لايجوز تفتيش سيارتك اخي الكريم الا باذن النيابة لانها منقول يعامل معاملة السكن الخاص والتفتيش بيكون في اللجان اللي علي الطرق السريعة اللي بين المحافظات وبعضها لان بيكون معاهم اذن مسبق
رابعا واخيرا:اللي ممكن يعرضك للمسالة القانونية في حمل مسدس الصوت انك تستخدم في الاماكن العامة او الايهام بانة حقيقة واستخدامة في الترويع
علي فكرة اخي الكريم انا محامي ومتاكد من كلامي

free counters

http://fawzyi.mam9.com/html-h1.htm http://fawzyi.mam9.com/contact

هل في مشكلة في حمل مسدس صوت في مصر ؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1